website

Garantie

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie.

Wij garanderen dat alle nieuwe apparatuur en materialen vrij zijn van fabricagefouten, onderworpen aan de hieronder vermelde fabricagevoorwaarden. Deze garantie gaat in op de datum van de originele aankoopfactuur. Gerepareerde of vervangen onderdelen onder de voorwaarden van deze garantie worden gegarandeerd voor de resterende periode van de originele garantie. Het is de verantwoordelijkheid van de koper om ons op de hoogte te stellen van eventuele wijzigingen in contactgegevens. Dit zorgt ervoor dat wij in het onwaarschijnlijke geval van een veiligheidswaarschuwing onmiddellijk contact met je kunnen opnemen.

De garantieperiode verschilt per product en staat vermeld in de omschrijving. Voor frames varieert dit van 3 jaar, 5 jaar, 10 jaar tot zelfslevenslange garantie.

Balanced Body
Klik hier voor uitzonderingen

Elina Pilates
10 jaar garantie:
Houten frame van alle commerciële Reformers, Cadillac, Ladder, Combo Chairs en Wall Boards
Aluminium frames van alle commerciële Reformers

5 jaar garantie:
Houten of aluminium frame van de Lignum en Nubium Reformer-modellen

3 jaar garantie:
Domo Reformer-modelframe

2 jaar garantie:
Alle andere onderdelen

Deze garantie is van toepassing op de apparatuur:
- Zolang de apparatuur in het bezit blijft van de oorspronkelijke koper en het aankoopbewijs wordt overlegd.
- Als het binnen de garantieperiode van het specifieke onderdeel valt.
- Als upgrades worden uitgevoerd zoals vereist door het bedrijf.

Deze garantie vervalt en heeft geen effect als:
- Alle veiligheids-, onderhouds- en gebruiksinstructies niet worden opgevolgd zoals gespecificeerd in de handleidingen van de apparatuur.
- De apparatuur wordt gebruikt voor een ander doel dan het beoogde gebruik, of wordt opgeslagen of gebruikt buitenshuis of in omgevingen zonder de juiste temperatuur-/vochtigheidsregeling.
- Een thuisreformer wordt gebruikt in Pilates-studio's, fitness- of gezondheidsclubs, sportscholen, spa's of een ander type commerciële fitnessfaciliteit.
- De apparatuur is onderworpen aan een ongeval, verkeerd gebruik, misbruik, onjuist onderhoud of een ongeoorloofde wijziging door het bedrijf.
- Als u de veren van op veren gebaseerde apparatuur (reformers, Cadillacs, stoelen, torens, wandunits, wandborden, enz.) niet om de twee (2) jaar vervangt, kan deze garantie ongeldig worden verklaard.
- Deze garantie dekt geen schade aan de afwerking van apparatuur of verzendkosten, douanekosten (indien van toepassing) of kosten die zijn gemaakt bij de installatie, reparatie of vervanging van onderdelen die onder de bepalingen van deze garantie zijn verzonden.
- Stof en bekleding op apparatuur

De stof of bekleding van de apparatuur is van de beste kwaliteit op de markt en is onderhevig aan een garantie van 90 dagen na ontvangst van het product. Deze garantie dekt geen sneden, brandwonden, vlekken, vuil, schade veroorzaakt door huisdieren, schade aan de stof veroorzaakt door schurende, bijtende of chemische reinigingsproducten of schade veroorzaakt door onredelijk gebruik. Bewijs van schade kan worden vereist. Als dezelfde stof niet beschikbaar is, zal het bedrijf gelijkwaardige stof leveren.

Onderhoud
De Pilates Store verbindt zich ertoe om naar eigen goeddunken garantieonderdelen te repareren of te vervangen, op voorwaarde dat het defect het gevolg is van een fabricage- of materiaalfout en dat een dergelijk defect optreedt en binnen de garantieperiode aan het bedrijf wordt gemeld.

Ook garandeert de ondernemer dat alle nieuwe apparatuur en materialen vrij zijn van fabricagefouten, onderworpen aan de hieronder vermelde fabricagevoorwaarden. Deze garantie is geldig vanaf de datum van de originele aankoopfactuur. Gerepareerde of vervangen onderdelen onder deze garantie vallen onder de resterende periode van de originele garantie.

Beschadigde of onjuiste producten melden
Indien een product beschadigd is of er items ontbreken of onjuist zijn geleverd, dient dit binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling te worden gemeld. In deze gevallen heb je recht op een terugbetaling van het aankoopbedrag voor de defecte of onjuist geleverde producten.

Om deze producten te retourneren, neem je contact met ons op via support@depilatesstore.nl. De kosten voor de retourzending zijn niet voor jouw rekening, mits je de juiste procedure hebt gevolgd en voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Belangrijk: Indien de verpakking bij levering zichtbare schade vertoont, meld dit dan direct. Alle leveringen vallen onder onze Algemene Voorwaarden en claims moeten voldoen aan de vereisten van de transporteur:

  1. Noteer de schade op de pakbon bij ontvangst, inclusief een beschrijving van de schade en de vermelding "Beschadigde goederen, onder voorbehoud van inspectie".
  2. De claim moet binnen 24-48 uur na ontvangst van de goederen worden ingediend.
  3. Voeg duidelijke foto’s toe van de beschadigingen aan de items.

Indien bovenstaande stappen niet worden gevolgd, kan de transporteur de claim afwijzen en kunnen wij hierin helaas niets betekenen.

Voor verdere vragen en ondersteuning kun je altijd contact met ons opnemen.